Translate

    Follow on Bloglovin
    zondag 8 september 2013

    Universiteit!

                           http://www.brainmatters.nl/wp-content/uploads/Maastricht-University.jpg
    Hallo!

    Het is weer een hele tijd geleden dat ik een nieuw bericht op mijn blog plaatse. Als je mijn blog hebt gevolgd dan zul je je waarschijnlijk afvragen waar ik de afgelopen tijd was.
    Hier kan ik maar een antwoord op hebben: ik was gewoon thuis. 'Maar waarom schreef je dan niks'?
    Dat is een ander verhaal. Ik was thuis maar ik had het druk met het halen van mijn propedeuse.
    In de periode na mijn laatste artikel (dat online werd gezet op 4 april 2013) had ik het druk met; - om het zo maar even te noemen- de laatste loodjes van het eerste jaar aan de Hogere Juridische Opleiding. De tijd die ik voorheen stook in dit blog kon ik niet meer opbrengen want ik moest en zou die 'P' halen. Uiteindelijk was het dan zo ver.
    Op 5 juli 2013 begon ik aan een zes weken durende zomervakantie met 59 (van de 60 studiepunten). Ik baalde dus enorm dat ik mijn propedeuse niet had gehaald. Hierdoor zakte de moed om te bloggen weer in de schoenen. Ik had niets nieuws te vertellen, dacht ik. Gelukkig had ik een derde kans aangevraagd om dat ene studiepunt(je) te halen. En dat is me gelukt.
    Trots kan ik nu dus meedelen dat ik de propedeuse heb gehaald en dat ik nu ben begonnen aan het eerste jaar van de opleiding: European Law School. Ik studeer dit aan de Universiteit van Maastricht.
    Mocht je dit blog dus lezen en mij ooit op de faculteit gezien hebben, kom dan eens gerust hallo zeggen.

    Ik kan wel terugwijzen naar mijn zomervakantie en wat ik allemaal heb gedaan in die zes weken, maar dan zou dit artikel te lang worden. Laten we het erop houden dat ik een leuke,gezellige maar vooral zeer mooie vakantie heb gehad. Vol met feesten, muziek, vrienden enzovoorts.

    Ik heb mijn eerste week op de universiteit goed afgesloten. De eerste contacten zijn gelegd, het eerste college was te volgen en de eerste indruk van de groep is leuk. Ik kwam tijdens deze eerste week ook erachter dat het toch wel wat voordelen heeft voor me dat ik afgelopen jaar de propedeuse heb gehaald. Het voordeel dat ik vooral in de eerste periode zal merken is mijn voorkennis. Ik weet al 'wat'. Zo hoef ik bijvoorbeeld niet meer te oefenen met zoeken in het wetboek. Zodoende kan ik me ook makkelijker richten op het maken van nieuwe contacten. Want wie ervoor kiest om alweer ergens als 'freshman' terecht te komen, zal ook net als de andere nieuwe mensen leren kennen.
    Maar dat maakt voor mij vrij weinig uit. Ik heb er zin in.
    Zal ik dit jaar alweer proberen om de propedeuse te halen? Dat zou een mooie doelstelling voor mijn eerste jaar zijn. Maar laat ik vooral genieten van het feit dat ik het heb gehaald. 40 punten zijn nodig om door te mogen naar het 2de jaar. Mocht ik meer halen, dan is dat meegenomen.

    Mocht je dit lezen wanneer je ook aan een nieuwe studie begint, dan wens ik je veel succes!

    See you soon.

    0 reacties:

    Een reactie posten

    Mogelijk gemaakt door Blogger.
    Thomas - Find me on Bloggers.com

    Populaire berichten