Translate

    Follow on Bloglovin
    zondag 20 januari 2013

    Recensie 'Staatsrecht' - Boombasiscs.nl !

                                                       http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/0/2/4/5/1001004005435420.jpg

    Beste lezer,

    Als je snel inzicht wil hebben over een rechtsgebied dan raad ik het zeker aan om van 'Boombasics' (http://www.boombasics.nl/)  een boekje te kopen. 
    Vaak wordt juridische literatuur erg vaag beschreven. En dan bedoel ik niet alleen de wetteksten maar ook de boeken die over een bepaald gebied gaan. Zo heb ik in deze periode te maken met  het boek 'Staatsrecht' geschreven door A.W. Heringa.  En om eerlijk te zijn is de stof chinees voor mij.
    Ik begrijp er werkelijk niks van. 

    Op advies van studiegenoten besloot ik om de 'boombasics versie' van  'Staatsrecht' te kopen.
    En wat een wereld van verschil. Alles is zo helder geschreven. "Waarom zou je het moeilijk maken als het ook makkelijk kan?" Van deze bekende uitspraak is het boekje van boombasics toch echt hét voorbeeld.  Wanneer staatsrecht voor jou net zo als mij zo onduidelijk is dan raad ik je écht aan om eens de site van boombasics een bezoekje te geven en het een en ander te bestellen.

    Ik ben echt nog nooit zo blij geweest met een boek.  Toen ik afgelopen week in de brievenbus keek en het pakketje zag voelde het net alsof ik een verlaat kerstcadeau uit kon pakken. Wat kan het toch een opgelucht gevoel zijn wanneer je een boek aan de kant kan duwen dat je hoofdpijn bezorgt omdat je er niks van snapt en kan ruilen voor een boek dat in 'jip en janneke taal' is beschreven.

    'Staatsrecht' , als boombasics versie, is klein van formaat. Hij kan dus makkelijk mee op reis. Hij past zó in de zakken van je jas! Het boekje bevat 164 pagina's , waarvan pagina nummer 9 tot en met 155 relevant zijn. Het lijkt veel,  maar je bent er zó snel doorheen! Het boek maakt gebruik van begrijpelijke woordenschat.  Als rechtenstudent helpt het boek je om het vage staatsrecht te gaan begrijpen. 
    En dat is wat ik nodig heb, dat ik staatsrecht begrijp.
    Ik denk echt dat dit boekje mijn redding is voor de toets die ik over een tijdje heb.  

    Hopelijk heb ik je genoeg geïnformeerd over 'staatsrecht '(boombasiscs versie).  En hopelijk overweeg je na het lezen van dit artikel om zo een soort boekje aan te schaffen.

    See you soon!

    0 reacties:

    Een reactie posten

    Mogelijk gemaakt door Blogger.
    Thomas - Find me on Bloggers.com

    Populaire berichten