Translate

    Follow on Bloglovin
    maandag 26 november 2012

    OM pleit voor hogere straf!

    http://www.verstandelijkbeperkt.nl/attachments/Image/recht.jpg

    Beste lezer,

    Toen ik vanmorgen op de bekende nieuwssite 'nu.nl' het artikel las over het OM dat in beroep gaat tegen  de uitspraak van de  'facebookmoord' was gerechtigheid het enige waar ik nog aan kon denken.
    Het OM pleit voor een hogere straf, zo meldt nu.nl in hun artikel.
    In een reactie liet het OM weten dat  de jongeren wegens de ernst van de zaak gestraft moeten worden via het volwassenerecht. Naar mijn mening zou dit terecht zijn.

    Voor dit soort zaken zou het Nederlandse recht een uitzondering moeten maken.
    Ik weet niet of deze uitzondering ook  in de wet wordt genoemd.
    Zo ver zijn we nog niet bij de opleiding. Maar bij dit soort zaken ben ik van mening dat een hogere straf wel degelijk van toepassing moet zijn. Deze jongeren zijn niet meer toegankelijk tot de maatschappij. Dit is ook de reden waarom het OM natuurlijk ook voor TBS pleit.


    Ik denk dat niet alleen het OM van mening is dat een hogere straf noodzakelijk is bij deze zaak, maar dat ook de rest van de Nederlandse maatschappij deze mening deelt.  Gezien de ernst van de zaak hoop  ik dat het beroep van het OM zal slagen.

    Video voor algemene informatie:
    http://www.zie.nl/video/algemeen/OM-in-beroep-in-Facebookmoord/m1nz47gfkh1s

    See you soon!

    0 reacties:

    Een reactie posten

    Mogelijk gemaakt door Blogger.
    Thomas - Find me on Bloggers.com

    Populaire berichten