Translate

    Follow on Bloglovin
    woensdag 31 oktober 2012

    Het regeerakkoord!

                                        http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/400214_297457013693310_320655771_n.jpg
    Beste lezer,


    Een gevoel van ontevredenheid en teleurstelling ging bij mij door me heen toen ik bepaalde maatregelen van het regeerakkoord las. Men wil wel bezuinigen , maar bepaalde bezuinigen zijn naar mijn idee niet rechtvaardig. Als student is het logisch dat ik mijn ontevredenheid uitspreek  over die maatregelen die de heer Samson en Rutte willen nemen die betrekking hebben op het studentenleven.

                                      http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/76647_298741476906104_1752036177_n.jpg
    Ten eerste snap ik helemaal niet waar het idee van het leenstelsel vandaan komt.
    Geachte heer Rutte en heer Samson, gaan wij terug naar de tijd waarin alleen maar de rijken konden studeren?
    Naar mijn idee bevordert men daarmee totaal niet de economie. Vooral niet in deze tijden van crisis.
    Studeren wordt namelijk alleen maar duurder.
    Moet een havoleerling dan maar na het behalen van zijn diploma gaan werken achter de kassa bij de Gamma? Als student heb je al geen cent te makken.
    Hoeveel baantjes moeten wij gaan nemen voor rond te komen?


    Verder zet ik mijn vraagtekens bij de maatregel over het afschaffen van de OV studentenkaart.
    Ik denk dat ik eens ga uitzoeken wat voor mij goedkoper word.
    Uit huis wonen, in de "studentenstad". Of zodra ik een auto (+rijbewijs) heb elke dag naar school rijden, of natuurlijk proberen te 'carpoolen'.

    Nederland probeert een zogenaamde kenniseconomie na te streven.
    Maar de vraag is of dit nog haalbaar is dankzij het nieuwe regeerakkoord.
    Het liefste wil ik alles er aan doen om te zorgen dat dít regeerakkoord niet door gaat.
    Kleine stapjes zijn al gezet door het tekenen van de volgende petitie:
    www2.studentenovmoetblijven.nl/

    Dit regeerakkoord is namelijk een dieptepunt voor de Nederlandse samenleving.
    Alleen de rijken gaan er op vooruit. Daarbij zijn de rijken nog in de minderheid ook.
    Dit regeerakkoord is een typisch voorbeeld van het stereotype dat Nederlanders over politici hebben: "ze roepen maar wat".

    See you soon!

    Bronnen fotos: Bovenaan: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/400214_297457013693310_320655771_n.jpg
    In het artikel: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/76647_298741476906104_1752036177_n.jpg

    0 reacties:

    Een reactie posten

    Mogelijk gemaakt door Blogger.
    Thomas - Find me on Bloggers.com

    Populaire berichten